piątek, 18 listopada 2016

32

Dzisiaj moje 32 urodziny. Wiek średni, jakiś taki nierówny... 33 byłoby równiej... Idąc tropem internetowej mody i fejsbukowego dramatyzmu, powinnam szybko pobiec do lusterka, policzyć kurze stopy wokół oczu, zważyć się, kupić butelkę wina, albo i dwie i poddać się melancholii, która niechybnie szybko przerodziłaby się w skrajną rozpacz, objawiającą się słuchaniem Myslovitz pod kocem, w kącie...


Jaka ja żem już stara! Chyba już nawet nie powinnam podawać, że 32, tylko szyfrem, chyłkiem i półszeptem, że kolejne osiemnaste... 


Ale jak tak sobie dalej dumam, to mi wychodzi, że całkiem rześka ze mnie staruszka. Apetyt dopisuje, stać mnie na leki z Bożej Apteki, przez płot jeszcze przelezę, kankana odtańczę, "Hej,sokoły" zaśpiewam i ćwiartkę wódki do obiadu też wypiję. Pogodna starość! Nic dodać, nic ująć.


Czas przejść do życzeń... Najbardziej lubię życzenia absolutne: "wszystkiego najlepszego", bo w tym zawiera się absolutnie wszystko, co tylko człowiek jest w stanie wymyślić. Ja jednak jako pani w podeszłym wieku życzę sobie konkretnie:
- żeby wyprodukowali gulasz angielski o zawartości mięsa 99%,
- żeby tonic kończył się zawsze równocześnie z ginem,
- żeby piana w wannie utrzymywała się do końca kąpieli,
- żeby majtki nie wałkowały się na brzuchu,
- żeby  chleb miał cztery piętki,
- żeby samochód nie chował się na parkingu,
- żeby wiertarka mnie pokochała i nie upierała się na fugę,
- żebym zatańczyła  na weselu najstarszej prawnuczki.


 A jak urodziny, to i prezenty. W ramach prezentu przygotowałam specjalnie dla Was zgadywankę.
Znajdź 10  różnic:




Znaleźliście? Macie dowód, że panta rhei. Zmieniają się: czas, miejsce i otoczenie. A ludź się zmienia z wiekiem? Tak, ludź też płynie. Z prądem albo po prąd. Chodzi o to, żeby nie zatrzymać się na tamie, nie wypychać nikogo z łódki, a jak ktoś niechcący wypadnie,to podać mu wiosło a nie brzytwę. Ot cały sekret pogodnej starości.


I tradycyjnie już zapraszam do wspólnego śpiewania:
https://www.youtube.com/watch?v=kNdyQW-J0PQ


Uśmiech się Człowieku!





2 komentarze:

  1. Schodzimy na ziemię

    ( Życzenia na tę okoliczność )


    Z kwiecistego zejdź pagórka,
    Do doliny, tam do chatki.
    Gdzie poczęta była Córka,
    Mix udany, Ojca Matki.

    Więc świętujmy rok poczęcia,
    Przedsięwzięcia udanego.
    Urodzenia cud Dziewczęcia,
    Życząc bytu szczęśliwego!

    Niech nam nie umyka wkład ten,
    No... i wynik tego dzieła.
    Miłość tak wybrała tandem
    By w zawiązku swym poczęła.
    J.

    Ten komentarz jest z celowym opóźnieniem , bowiem mam własne zdanie na temat życzeń w Internecie. Nie będę rozwijał i udowadniał na ile bywają szczere i jaką przedstawiają wartość,
    a wnioskuję tak z własnego doświadczenia - bywając w tej wirtualnej przestrzeni.
    Moje,tu powyższe, są szczere,tak mi dopomóż Bóg, ot co!
    ;o)
    Zatem GRATULACJE ! Tak Tobie, jak i szczególne Rodzicom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i pamięć i wiersz :)
      Podobnie jak kolor kombajna nie ma wpływu na jakość zbiorów, tak samo szczerość życzeń lub jej brak nie wpływa na moje samopoczucie. Przyjmuję wszystkie z niezłomną wiarą, że były szczere w 99% :D

      Usuń

Zapraszam do komentowania i zadawania pytań